Privacystatement
Privacyreglement Joy Kraamzorg B.V.
Wij nemen jouw privacy heel serieus. In dit Privacy Statement lees je, hoe wij omgaan met persoonsgegevens en wat we doen om jouw gegevens te beschermen.
Om ons werk goed te kunnen doen, hebben we persoonsgegevens nodig van sollicitanten, werknemers en opdrachtgevers. En soms ook van bezoekers van onze website of andere betrokkenen. Dit Privacy Statement geldt voor álle persoonsgegevens, die wij verwerken.
Artikel 1 – Over ons
Wij zijn Joy Kraamzorg B.V., actief onder de label ‘Joy Kraamzorg’. Joy Kraamzorg’ is gevestigd en kantoorhoudende aan de Dalsteindreef nr. 141 in (1112 XJ) Diemen, ingeschreven bij de KvK onder nr.: 74448242 en is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens.
hierna zowel te noemen ‘Joy Kraamzorg’, ‘onze organisatie’ of ‘wij’.
Artikel 2 – Wat we doen?
Onze organisatie is gespecialiseerd in kraamzorg. De dienstverlening van onze organisatie uit:
- Kraamzorg;
- Ondersteuning bij het geven van borstvoeding;
- Cursussen op het gebied van zwangerschap en de (eerste) zorg voor de baby.
Artikel 3 – Hoe gaan we om met jouw persoonsgegevens?
Deze Privacy Statement omvat een beschrijving van hoe wij met jouw privacy omgaan en is met de grootst mogelijke zorg samengesteld en afgestemd op de toepasselijke privacywetgeving, waaronder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Deze Privacy Statement is van toepassing op alle verwerkingen van jouw persoonsgegevens door onze organisatie.
Artikel 4 – Persoonsgegevens die wij verwerken
Joy Kraamzorg verwerkt jouw persoonsgegevens, doordat je gebruik maakt van onze diensten, je hebt gesolliciteerd bij Joy Kraamzorg, je werkzaam bent bij Joy Kraamzorg, je diensten verleent aan Joy Kraamzorg (al dan niet als ZZP’er) en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij (kunnen) verwerken:
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Geboortedatum
- Geboorteplaats
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- IP adres
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 jaar is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent, dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@joykraamzorg.nl , dan verwijderen wij deze informatie.
Voor een nadere specificatie, zie artikel 8.
Artikel 5 – Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Joy Kraamzorg kan de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens verwerken, doordat je gebruik maakt van onze diensten (wij ontvangen mogelijk ook (bijzondere) persoonsgegevens vanuit verloskundigen of ziekenhuizen), je diensten verleent aan Joy Kraamzorg (al dan niet als ZZP’er) en/of omdat je deze zelf aan ons verstrekt:
- Nationaliteit
- Medische gezondheidsgegevens
- Burgerservicenummer (BSN)
- Gegevens van personen jonger dan 16 jaar
- Bankgegevens
- Gegevens sollicitant: zoals onder andere CV, sollicitatie brief, referenties
- Gegevens werknemer: zoals onder andere gegevens betreffende verzuim, verzekeraar, functioneren, beoordelen en loonbetaling.
Voor een nadere specificatie, zie artikel 8.
Artikel 6 – Wanneer worden jouw persoonsgegevens verwerkt?
Wij verwerken jouw persoonsgegevens vanaf het moment dat je jouw gegevens op https://www.joykraamzorg.nl/ invult of achterlaat, je fysiek of digitaal inschrijft, dan wel jij jezelf op enig andere wijze aanmeldt of wordt aangemeld om gebruik te maken van onze dienstverlening, komt solliciteren, werkt voor Joy Kraamzorg als ZZP’er en/of in dienst bent van Joy Kraamzorg.
Om jouw privacy te waarborgen, verwerken wij niet meer persoonsgegevens dan strikt noodzakelijk is. Daarnaast sluit onze organisatie met alle betrokken partijen geheimhoudingsovereenkomsten en/of overeenkomsten met daarin bepalingen ter waarborging van jouw privacy. Indien en voor zover persoonsgegevens worden verstrekt aan leveranciers, die zijn aan te merken als verwerkers, heeft onze organisatie met hen verwerkersovereenkomsten gesloten.
Artikel 7 – Website
Onze website kan worden bezocht zonder dat wij daarbij persoonsgegevens van de websitebezoeker nodig hebben. Wanneer je via www.joykraamzorg.nl een contactformulier invult, of indien je via www.joykraamzorg.nl een sollicitatie instuurt, worden er door onze organisatie wel persoonsgegevens verwerkt.
Artikel 8 – Categorieën van persoonsgegevens
Onze organisatie verwerkt uitsluitend persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor haar dienstverlening. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid en relevantie van de gegevens, die door jou worden verstrekt. Meer specifiek gaat het om de navolgende categorieën van persoonsgegevens:
i) Sollicitatieprocedure
Bij inschrijving:
- NAW gegevens en contactgegevens;
- geboortedatum en geslacht;
(optioneel)
- curriculum vitae (CV), informatie over opleiding-, stage- en werkervaring, andere huidige werkgevers/opdrachtgevers.
Tijdens het selectieproces:
- curriculum vitae (CV), informatie over opleiding-, stage- en werkervaring waaronder ook referentiebrieven;
- gegevens over trainingen en cursussen;
- gegevens over gewenste beroepen/functies, beschikbaarheid en verlof.
- pasfoto en video (introductie) – op vrijwillige basis.
Mochten wij meer persoonsgegevens van je ontvangen dan het bovenstaande dan verwijderen wij die direct, tenzij je expliciet aangeeft waarvoor wij deze gegevens mogen gebruiken.
ii) Dienstbetrekking
Op het moment van indiensttreding van een werknemer, dan wel de noodzakelijke periode daarna:
- Naam
- Geslacht
- Geboortedatum
- Geboorteplaats
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- (privé) e-mailadres
- Nationaliteit
- Medische gezondheidsgegevens
- Burgerservicenummer (BSN)
- Rijbewijsnummer
- arbeidsovereenkomst, inclusief eventuele addenda en gebruikersovereenkomsten, loonheffingsformulier, lease- en/of scholings-overeenkomst(en) (indien van toepassing);
- kopie diploma’s en certificaten, alsmede (kopie) Verklaring Omtrent Gedrag (indien noodzakelijk);
- nationaliteit, BSN-nummer, kopie ID bewijs, alsmede (kopie) A1-certificaat of werkvergunning (indien van toepassing);
- of je in het bezit bent van een rijbewijs;
- betaalgegevens;
- overige gegevens die gerelateerd zijn aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie.
iii) ZZP’er
- Naam
- Woonplaats
- Geslacht
- Geboortedatum
- Telefoonnummer
- Opleidingen inclusief kopie van diploma’s (indien en voor zover van belang voor de functie)
- of je in het bezit bent van een rijbewijs;
- inschrijving in de registers van de Kamer van Koophandel indien van toepassing
- Relevante werkervaring en informatie over gevolgde opleidingen en cursussen (inclusief kopie van behaalde certificaten, indien en voor zover van belang voor de functie)
- betaalgegevens;
iv) Website
Ten behoeve van het onderhouden van zakelijke relaties (klanten en leveranciers):
- namen, contactgegevens en functies van contactpersonen.
v) Dienstverlening
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Geboortedatum
- Geboorteplaats
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- IP adres
- Nationaliteit
- Medische gezondheidsgegevens
- Uitgerekende datum
- Burgerservicenummer (BSN)
- Gegevens van personen jonger dan 16 jaar
Artikel 9 – Doelen
Onze organisatie verwerkt jouw gegevens voor de uitvoering van haar dienstverlening. Specifiek worden de persoonsgegevens verwerkt voor de navolgende doeleinden:
- Het opnemen van persoonsgegevens ten behoeve van de kraamzorgverlening (zonder het verstrekken van deze gegevens is het voor ons niet mogelijk om onze diensten uit te voeren);
- Je te informeren over wijzigingen van onze diensten en/of producten;
- Het afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar;
- Wij verwerken ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn;
- Het doen van aanbiedingen en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten, zodat deze beter zijn afgestemd op jouw wensen en kwaliteiten;
- Het doen van benaderingen voor commerciële aanbiedingen, die voor jou interessant kunnen zijn;
- Het beoordelen van jouw geschiktheid voor één van onze opleidingsprogramma’s;
- Het beoordelen van jouw geschiktheid en beschikbaarheid voor een vacature, waarbij ook gebruik gemaakt kan worden van testresultaten, referentiechecks, social media etc.;
- Het aangaan of onderhouden van een dienstverband en hiervoor de relevante administratie uit te voeren;
- Het nakomen van en voldoen aan onze re-integratieverplichtingen;
- Het kunnen vastleggen van opdrachten bij klanten in overeenkomsten met klanten ten behoeve van de tewerkstelling en deze overeenkomsten met klanten te kunnen onderhouden en nakomen;
- Het bevorderen van jouw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, het verzorgen van controles op bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole;
- Het behalen van managementdoeleinden, waaronder managementinformatie;
- Het behalen van kwaliteitsdoeleinden, zoals certificering;
- Het naleven van verplichtingen vanuit wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot arbeidswetgeving en fiscale- en sociale zekerheidswetgeving;
- Het beveiligen en optimaliseren van de website (bijv. voor het vastleggen van IP-adressen).
Artikel 10 – Grondslagen
Onze organisatie verwerkt jouw gegevens op basis van de navolgende grondslagen:
- noodzakelijk ter uitvoering van de overeenkomst – i) Sollicitatieprocedure en ii) Dienstbetrekking iii) Uitvoering van de overeenkomst van opdracht;
- noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting – ii) Dienstbetrekking;
- noodzakelijk ten behoeve van een gerechtvaardigd belang – iii) Overig.
- toestemming voor zover geen andere grondslag aanwezig is;
Bij verwerking op basis van de grondslag ‘toestemming’ heb je te allen tijde het recht om de toestemming tot verwerking in te trekken. Wil je gebruikmaken van het recht tot intrekking van toestemming? Neem dan contact op via info@joykraamzorg.nl
Artikel 11 – Bewaartermijnen
De bewaartermijnen die onze organisatie hanteert, zijn afhankelijk van het noodzakelijkheidscriterium vanuit de AVG, met inachtname van de toepasselijk wettelijke bewaartermijnen tot zeven jaar.
Kandidaten
Jouw persoonsgegevens bij aanmelding zijn voor onze organisatie beschikbaar tot uiterlijk één jaar na einde van het sollicitatietraject en indien daartoe toestemming is gegeven. Zonder toestemming op dit Privacy Statement worden jouw persoonsgegevens maximaal bewaard tot 4 weken na beëindiging van het sollicitatietraject.
Werknemers
Jouw persoonsgegevens zijn beschikbaar tot twee jaar na einde van het dienstverband. Bepaalde persoonsgegevens zijn ten behoeve van bijvoorbeeld wettelijke verplichtingen, claims en audits langer beschikbaar voor onze organisatie.
Zakelijke relaties waaronder ZZP’ers
Onze organisatie verwerkt de persoonsgegevens van betrokkenen, die werkzaam zijn voor ondernemingen, waarmee zij zaken doet voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten, een zakelijke relatie te onderhouden, dan wel een overeenkomst te sluiten en onderhouden. Persoonsgegevens van zakelijke relaties worden bewaard voor zolang dit noodzakelijk is ten behoeve van het onderhouden daarvan.
Dienstverlening
Joy Kraamzorg bewaart jouw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor jouw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de wettelijke bewaartermijnen voor de persoonsgegevens.
Websitebezoekers
De gegevens, die je invult via het contact- en/of aanmeldformulier, worden volgens de wettelijke bewaartermijn bewaard.
Artikel 12 – Ontvangers
Onze organisatie zal jouw persoonsgegevens uitsluitend verstrekken, indien dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Mochten wij jouw persoonsgegevens om andere redenen verstrekken aan deze derden, dan zijn wij verplicht om eerst hiervoor jouw toestemming te verzoeken. Onze organisatie houdt bij het verstrekken van persoonsgegevens aan derden rekening met jouw belangen en verstrekt niet meer gegevens dan noodzakelijk. Onze organisatie hanteert hierbij passende maatregelen ter beveiliging van jouw persoonsgegevens. Jouw persoonsgegevens worden niet doorgegeven aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER).
Artikel 13 – Beveiliging en bescherming
Onze organisatie doet er alles aan om jouw persoonsgegevens optimaal te beveiligen en te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Alleen geautoriseerde medewerkers hebben toegang tot jouw persoonsgegevens. Joy Kraamzorg neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als je de indruk hebt, dat jouw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan telefonisch contact ons op of via info@joykraamzorg.nl.
Artikel 14 – Datalek melden
Heb je het vermoeden, dat jouw persoonsgegevens terecht zijn gekomen bij derden, die hiertoe geen recht hebben? Neem dan contact op met ons via info@joykraamzorg.nl. Wij verzoeken je deze informatie niet verder te verspreiden en dragen er zorg voor, dat de impact van betrokkenen zo klein mogelijk blijft.
Artikel 15 – Autoriteit persoonsgegevens
Natuurlijk helpen wij je graag verder, als je klachten hebt over de manier waarop wij met jouw persoonsgegevens omgaan. Op grond van de AVG heeft eenieder het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Hiervoor kan contact worden opgenomen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Artikel 16 – Rechten
Als jouw persoonsgegevens door ons worden verwerkt, heb je de volgende rechten:
- het recht op inzage in de persoonsgegevens, die wij van jou verwerken;
- het recht om persoonsgegevens te laten aanpassen of corrigeren;
- het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens;
- het recht op beperking van de verwerking van persoonsgegevens;
- het recht om te vragen persoonsgegevens over te laten dragen (recht op dataportabiliteit);
- het recht op verwijdering van persoonsgegevens en het recht om vergeten te worden. In sommige gevallen kun jij jouw persoonsgegevens laten verwijderen. Bijvoorbeeld als de persoonsgegevens niet meer nodig zijn voor het oorspronkelijk doel, waarvoor zij zijn verzameld of jij jouw toestemming intrekt.
- het recht om een klacht in te dienen. Als je niet tevreden bent over de manier, waarop wij jouw gegevens verwerken, kun je een klacht bij ons indienen. Je kunt ook contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Indien je gebruik wenst te maken van één van deze rechten, dien je een verzoek te doen via onze contactgegevens, die je vindt in dit Privacy Statement. Je ontvangt binnen zes weken een antwoord op je verzoek. Wij nemen alleen verzoeken ten aanzien van jouw eigen persoonsgegevens in behandeling. Daarom dien je bij jouw verzoek een kopie van je identiteitsdocument mee te sturen. Daarbij dien je de pasfoto en het BSN-nummer onleesbaar te maken. Niet in alle gevallen kunnen wij (volledig) aan jouw verzoek voldoen, bijvoorbeeld omdat jouw verzoek in strijd is met een wettelijke plicht. Indien wij jouw verzoek niet honoreren, zullen wij je informeren over de redenen.
Artikel 17 – Wijzigingen
Deze Privacy Statement kan van tijd tot tijd worden gewijzigd, indien nieuwe wet- en regelgeving daartoe aanleiding geeft. Het meest actuele Privacy Statement is te vinden op https://www.joykraamzorg.nl/ en kan op verzoek worden toegestuurd per post of per e-mail. In dit Privacy Statement wordt altijd de laatste datum van wijziging aangegeven. Dit Privacy Statement is voor het laatst gewijzigd op 14 februari 2022.